Koniec szkoły Letniej w Samborze
Dzieci zostały podzielone na dwie grupy pod względem poziomu zaawansowania językowego. Pierwsza grupa powtarzała abecadło, uczyła się nazw owoców, warzyw, a także ich cech, smaków, kolorów. Dzieci uczyły się piosenki ,,Płynie Wisła, płynie..”, oglądały film ,,Akademia pana Kleksa” i inne.
Grupa zaawansowana ćwiczyła czytanie ze zrozumieniem na podstawie bajki A. Mickiewicza ,,Przyjaciele”, dokonywała analizy porównawczej Krakowa i Sambora, brała udział w konkursie ,,Polska w liczbach”, śpiewała piosenkę ,,Gdybym miał gitarę…” i na jej podstawie uczyła się trybu warunkowego.
Obie grupy wzięły udział w wycieczce do Lwowa, gdzie odkrywały jego polski charakter podziwiając pomniki A. Mickiewicza, J. Kulczyckiego, Łukaszewicza, Nikifora, zwiedzały katedrę katolicką, a także kościół w Rudkach. Dzieci spędziły także chwile zadumy nad grobem Fredrów.
Szkoły Letnie na Ukrainie są organizowane w ramach projektu „Biało-czerwone ABC. Dofinansowanie wydarzeń uzupełniających edukację polską w Polsce i na Ukrainie” współfinansowanego w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą w 2017 roku.