Rejestracja na szkolenia nauczycieli i instruktorów młodzieżowych „Wprowadzenie do pedagogiki przygody”, w ramach projektu „Szkoła Lidera Polonijnego Ja-Lider”
Zapraszamy do udziału w stacjonarnym szkoleniu dla nauczycieli i instruktorów młodzieżowych „Wprowadzenie do pedagogiki przygody”, w ramach projektu „Szkoła Lidera Polonijnego Ja-Lider. Kompleksowy projekt rozwojowy dla organizacji polskich”.
„Wprowadzenie do pedagogiki przygody” to niezwykły warsztat dla osób zainteresowanych outdoor/adventure/experiential education. W ciągu kilkunastu godzin uczestnicy poznają podstawowe zasady realizacji aktywności w tych nurtach, ich podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim przykłady najbardziej charakterystycznych form: gry wspierające budowanie zaufania w grupie, poprawę komunikacji, ćwiczenia asertywności, poszukiwanie niestandardowych rozwiązań, budowanie więzi z przyrodą.
CELE WARSZTATU:
- przedstawienie teoretycznych założeń pracy w nurcie pedagogiki przygody, pedagogiki przeżyć i outdoor education
- przedstawienie gier i zabaw realizujących różne cele, przeznaczonych dla różnych grup młodzieżowych
- zapoznanie odbiorców z metodyką nauczania w nurcie pedagogiki przygody
METODA
Proponowany program warsztatów jest stworzony na podstawie technik i ćwiczeń opartych na nurcie outdoor i experiential education. Spośród innych technik szkoleniowych wyróżnia je:
- korzystanie z siły metafory i potencjału otaczającej natury
- nacisk na doświadczenie uwzględniające wszystkie zmysły
- osadzenie aktywności w środowisku naturalnym, poza standardową salą szkoleniową
- możliwość uruchomienia silnych procesów grupowych i indywidualnych w stosunkowo krótkim czasie
Szczególnym narzędziem spośród proponowanych technik jest mobilny niski park linowy – zawieszony na wysokości 70 cm labirynt z lin i stalówek. Każdy park budowany jest przez trenerów z uwzględnieniem konkretnych potrzeb danego zespołu, każda gra na parku jest inna. Mnogość scenariuszy i rodzajów konstrukcji stwarza zaś możliwość realizacji różnych celów szkoleniowych takich jak: budowanie zaufania, doskonalenie współpracy, uwrażliwienie na bariery komunikacyjne, budowanie postaw liderskich i innych.
ZARYS PROGRAMU:
Dzień I
- Poznanie i formowanie grupy. Przykłady gier budujących zaufanie, normy, zasady komunikacji, energetyki w nurcie outdoor education
- Wprowadzenie do teorii KNP Karla Rohnkego
- Gry w przyrodzie
- Projektowanie aktywności w oparciu o Cykl Kolba
- Reviewing w experiential education
- Gry i ćwiczenia rozbudowujące komunikację
Dzień II
- Podstawy teorii pedagogiki przygody
- Ćwiczenia i gra z wykorzystaniem niskiego parku linowego: budowanie zaufania, poszukiwanie niestandardowych rozwiązań
- Gry i zabawy z pomocami metodycznymi: gumizela, Tower of Power
Liczba miejsc: 30 pełnoletnich uczestników (istnieje możliwość rejestracji więcej niż 1 osoby z organizacji)
Termin: 6-8 października
Miejsce: Hotel Korona (Kruki)
Organizator zapewnia nocleg i wyżywienie w trakcie trwania kursu oraz refundację części kosztów przejazdu uczestnika na zajęcia.
Zgłoszenia: https://tiny.pl/cg28b