10 milionów widzów obejrzało relacje Biełsatu z protestów na Białorusi

Profile Biełsatu w mediach społecznościowych odnotowały rekordowe wyniki, na które stacja pracowała od kilku lat. Relacje Biełsatu z protestów przeciwko dekretowi dotyczącemu „podatku od darmozjadów” i z demonstracji zorganizowanej w Mińsku w Dzień Wolności  obejrzało 10 milionów widzów. Ekipy telewizji Biełsat były w centrum wydarzeń w Mińsku, Brześciu, Witebsku, Orszy i pod Rohaczewem.

20 dziennikarzy  zostało zatrzymanych przez białoruskie władze, skonfiskowano im sprzęt, a niektórych skazano za „drobne chuligaństwo”.  Jedyną satysfakcją jest fakt, że ludzie Biełsatu byli na miejscu ważnych wydarzeń i zrobili wszystko, żeby pokazać to Białorusinom. Największą oglądalnością (346 000 wyświetleń) cieszył się materiał z Dnia Wolności:

W mediach społecznościowych materiały wideo Biełsatu miały 2 600 000 odsłon, czyli zobaczył je co drugi użytkownik Facebooka na Białorusi. Najpopularniejszy post z pacyfikacji demonstrantów miał ponad 320 tysięcy wejść. Na Facebooku, VKontakte i Odnoklassnikach Biełsat odnotował rekordowy przyrost  nowych polubień – liczba osób lubiących fanpage Biełsatu wzrosła o 26 tysięcy.
Serwisy internetowe: Facebook, Twitter, YouTube, Odnoklassniki stały się integralnym elementem strategii promocji i rozwoju stacji. Dzięki mediom społecznościowym Biełsat zyskał możliwość interakcji z odbiorcą i angażowania widza w dyskusję.