Szlakiem Tadeusza Czackiego

Młodzi liderzy z Centrum Kulturalno-Oświatowego im. T. Czackiego w Zdołbunowie 24 września zorganizowali wycieczkę „Szlakiem Tadeusza Czackiego” do Krzemieńca, w której udział wzięli uczniowie i członkowie Centrum.

Wycieczka została realizowana w ramach miniprojektu, który grupa ze Zdołbunowa opracowała podczas warsztatów liderskich w Polsce odbywających się w ramach projektu „Szkoła lidera polonijnego Ja-Lider”. Poniżej relacja realizatorów projektu.
„Po przyjeździe do Krzemieńca wyruszyliśmy do słynnego Liceum Krzemienieckiego. Dyrektor Centrum Kulturalno-Oświatowego Aleksander Radica opowiedział o historii jego powstania i założycielach. Zwiedziliśmy liceum – obecnie znajduje się w nim szkoła średnia i Akademia Pedagogiczna. Podeszliśmy do pomnika Tadeusza Czackiego, który znajduje się na terenie szkoły. Przy pomniku dzieci usłyszały opowieść o życiu Czackiego, przygotowaną przez jedną z uczestniczek warsztatów liderskich. Ponieważ częścią wycieczki była gra edukacyjna, każde dziecko otrzymało książeczkę, do której musiało wkleić obrazek związany z zabytkiem. Następnym punktem było Muzeum Juliusza Słowackiego. Tam uczestnicy wyjazdu dowiedzieli się o życiu i twórczości polskiego poety. Przewodnik poprowadziła ich po salach i pokojach rodziny Słowackich. Można było poczuć atmosferę XIX wieku. Na koniec dzieci znowu otrzymały obrazki do książeczki. Przed obiadem grupa zdążyła jeszcze pójść do kościoła.
Po obiedzie weszliśmy na górę Bony z ruinami zamku, skąd oglądaliśmy piękną panoramę miasta. Dowiedzieliśmy się również o historii tego miejsca.
Był to fajny czas dla dzieci, zwłaszcza tych nowych, które w tym roku zaczęły uczęszczać na zajęcia języka polskiego – poznały historię naszego patrona, zapoznały się z zabytkami naszego kraju związanymi z polską kulturą oraz bardzo dobrze się bawiły”.

krzemieniec-24-09-2016-015 krzemieniec-24-09-2016-034 krzemieniec-24-09-2016-045 krzemieniec-24-09-2016-072 krzemieniec-24-09-2016-098

Projekt „Szkoła lidera polonijnego Ja-Lider” współfinansowany w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej