Wycieczka Szkoły Przedmiotów Ojczystych z Landshut w Niemieckie Alpy

Wycieczka Szkoły Przedmiotów Ojczystych  prowadzonej przez Stowarzyszenie  PRO CULTURA CHRISTIANA e.V. w Niemieckie Alpy (06.07.2019 – 07.07.2019)

Wycieczka rozpoczęła się w sobotę 6 lipca od zbiorki wszystkich uczestników o godzinie 9:30 na parkingu kolejki linowej Wendelstein. Następnie wspólnie wjechaliśmy na górę Wendelstein. Zwiedziliśmy tam najwyżej położony kościół katolicki w Niemczech (wybudowany w 1889 r.) oraz grotę lodową znajdująca się we wnętrzu góry.

Następnie weszliśmy na szczyt, który położony jest na wysokości prawie 1900 metrów nad poziomem morza. Roztacza się z niego wspaniały widok na cały alpejski region Chiemsee.

Kolejnym punktem wycieczki był wspólny obiad w restauracji Sportalm w Bayrischzell.

Po obiedzie mieliśmy możliwość uczestniczenia w lokalnym festynie straży pożarnej.

Po festynie udaliśmy się do schroniska młodzieżowego Jugendherberge Bayrischzell-Sudelfeld, gdzie po zakwaterowaniu, rozpoczęliśmy przygotowania do wieczornego ogniska. Ze względu na zagrożenie pożarowe musieliśmy zmienić nieco plany, ale nie wpłynęło to w żaden sposób na atmosferę wspólnego spotkania. Cały wieczór spędziliśmy na wspólnym śpiewaniu pieśni patriotycznych i religijnych.

Drugi dzień wycieczki szkolnej rozpoczęliśmy od wspólnego śniadania.

Po wymeldowaniu się ze schroniska, udaliśmy się na Mszę Świętą w miejscowości Degerndorf a. Inn.

Następnie pojechaliśmy samochodami do miasta Prien am Chiemsee, gdzie rozpoczęliśmy podroż statkiem na wyspę Herreninsel słynącą ze wspaniałego pałacu ufundowanego przez króla Ludwika II Bawarskiego.

Pałac ten jest wzorowany na francuskim Wersalu i w zamyśle miał być hołdem dla francuskiego króla Ludwika XIV.

W trakcie spaceru po wyspie mogliśmy podziwiać jeden z piękniejszych w Europie parków pałacowych. Kolejną atrakcją było zwiedzanie z przewodnikiem wspomnianego pałacu. Przewodnik, który oprowadzał naszą grupę opowiedział nam historie budowy pałacu oraz wyjaśnił znaczenie poszczególnych elementów architektonicznych i przeznaczenie każdej ze zwiedzanych sal.

Dla dzieci był to bezpośredni kontakt z realna historia połączony z duża dawką wiedzy, którą trudno przekazać jest w podobnie atrakcyjny sposób na zajęciach lekcyjnych.

Po zakończeniu zwiedzania pałacu, udaliśmy się statkiem w drogę powrotną do miejscowości Prien am Chiemsee, gdzie oficjalnie zakończyliśmy naszą wycieczkę.

Mimo nie zawsze sprzyjającej aury, atmosfera wycieczki była bardzo dobra. Udało się również zrealizować wszystkie założone cele wycieczki. Wszyscy uczestnicy wycieczki zadeklarowali chęć wspólnego wyjazdu w przyszłym roku!

Wydarzenie zostało zrealizowane w ramach sprawowania opieki Senatu RP nad Polonią i Polakami za granicą w ramach realizacji projektu “Pod znakiem białego orła. Wspieranie oświaty polonijnej w Niemczech – kontynuacja” za pośrednictwem Fundacji Wolność i Demokracja