XIX-wieczna ekonomia w winnickiej szkole nr 7
Wiadomo, że nauczanie poprzez rozrywkę jest o wiele bardziej efektywne, niż tradycyjna scholastyka. 6 listopada, w ramach projektu “ABC polskiej klasy” w winnickiej szkole średniej nr 7 odbyła się lekcja w formie zabawy stworzonej na wzór znanej z dzieciństwa gry planszowej „Monopol”. Uczniowie i nauczyciele przenieśli się do XIX-wiecznej Polski, kiedy państwo to nie istniało fizycznie na mapie, ale Polacy rozwijali działalność przedsiębiorczą: założono Bank Polski, rozpoczęto budowę sieci kolejowej, rozwijano przemysł, m.in. w oparciu o fabryki. Wszystkie te informacje a także wiadomości na temat wybitnych polskich przedsiębiorców tamtego okresu zostały zaprezentowane na roll-upach. Wydrukowano banknoty oraz akcje udziałowe, przygotowano nawet kapelusze stylizowane na wiek XIX. Projekt został zrealizowany w ramach konkursu Ministerstwa Spraw Zagranicznych „Dyplomacja Publiczna 2017″, komponent „Współpraca w dziedzinie dyplomacji publicznej 2017”. Uczniowie podzieli się na założycieli przedsiębiorstw i inwestorów. Następnie pierwsi przedstawili siebie i swoje pomysły, by przekonać tych drugich do zainwestowania w nich pieniędzy. Ciekawym było obserwować dynamikę gry, szczególnie gdy prowadząca – Maria Kozyrska z Centrum Rozwoju i Partnerstwa „Polonia” w roli założyciela Banku Polskiego – księcia Franciszka Ksawerego Druckiego-Lubeckiego czytała informacje prasowe na tematu dynamiki tych czy owych przedsiębiorstw, wartości ich akcji na przestrzeni pięciu, czy dziesięciu lat. I chociaż historyczne losy inwestycji były różne, emocje współczesnej młodzieży szkolnej okazały się w 100% pozytywne.
Projekt współfinansowany w ramach konkursu Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP „Dyplomacja Publiczna 2017″, komponent „Współpraca w dziedzinie dyplomacji publicznej 2017”